Úvod

 
Opět se o slovo přihlásil megaloman s projektem o dvou samostatných povídkách (původně krátkých, což je u mě asi tak 80 stran), které na sebe úzce navazují, nicméně se, naštěstí, dají číst i jednotlivě. Alespoň tato první určitě. Což je dobře, neboť může zůstat jenom u ní. Už jen kvůli rozsahu se jedná o dílo vážné, ne jako mé dosavadní Avengers povídky (Z růže květ, Ztráty a nálezy, Kouřmo), ale nejspíš ne moc kánonické. Určitě vycházím výhradně z filmů, o komiksech jednoduše nemám ani páru a zahlédla jsem jen pár kreslených filmů, které mají nejspíš zase úplně jiný kánon než hrané filmy a komiksy. Před psaním ani při psaní jsem neměla zase nijak velkou potřebu zkoumat komiksový a animovaný kánon, takže obojímu bude povídka zřejmě odporovat.
 
 

Lepší málo než nic

Hlavní postavy: Loki, Tony Stark Thor, Natasha Romanová, Clint Barton, Steve Rogers, Fury
Hlavní páry: Tony/fem!Loki
Vedlejší páry: Thor/Jane
Stručný děj: Asgardské vodopády jsou jako slzy padající do prázdna a jedna tato slza je v držení S.H.I.E.D. Loki ji velmi nutně potřebuje a pro jejích získání je ochoten udělat cokoliv.
 
Do povídky jsem též zanesla značné množství své invence, které byla nutné k řešení nastalých situací nebo prostě jen tak ze srandy, že ano? Hodně jsme v tomto případě čerpala z klasických severských legend o Ásech (Odin, Loki, Thor a spol.), ale spíše stylem; letem světem. V tom jednoduše nejsem originální, ty legendy se mi líbí (kdo by odolal Lokimu v podobě klisny, že ano.) a když se to zase moc nepřehání, docela se i hodí.
 
Jakých filmů jsem se držela, do jaké míry a kde jsem se nějak zásadně odchýlila. Je to jen pár bodů, u kterých jsem uhnula zcela záměrně, to, co je z neznalosti nebo akutní potřeby, nemůžu předem vypočítat. Hezky shrnu všechny filmy, ono jich totiž vlastně není až tak moc, třeba oproti Star Treku.
 
  • Captain Americ - Doznám se, že děj těchto filmů prostě ignoruji. Ne, že bych Steve vymazala, to bych zase neudělala, až tak velkou záští k němu neplanu (a snad proboha nejsem až takový spisovatelský diletant), jen se mi ty filmy beztak smývají ve střídání nudy a zmatených záběrů akce, takže bych netušila, o čem píšu. Berme to tak, že Steve rozmrazili, přijali do S.H.I.E. , pak do Avengers, zachránil svět s ostatními a teď se nudí někde na velitelství. Ano, na velitelství, protože to nebylo zničeno Hydrou - bože, hrozně moc nesnáším ve filmech nacistické tajné služby
  • Thor - Tady bych asi řekla, že respektuji víceméně všechno, co tam bylo řečeno a co se tam stalo.
  • Iron Man - Jak bych toho mohla nějak víc obrátit naruby? To je přeci základ celého Tonyho Starka, jak ho známe z Avengers.
  • Iron Man 2 - Ano, ve své podstatě ano, tohoto filmu se držím, protože se tam kromě vymyšlení nového prvku nic podstatného nestalo.
  • Avengers - Ani tady jsem neudělala žádné větší změny, snad jen, že se naši drazí hrdinové nerozutekli do všech koutů světa, ale začali pečlivě docházet na ústředí S.H.I.E. na osmihodinové směny. Ne, dobře, tak doslova ne, ale ano, potácejí se neustále někde v okolí nebo po budově, ty osmihodinovky si dává jenom Steve.
  • Thor 2 - Loki žije, což není nové zpráva, podstatné je, že žije a nerozhodl se hrát si na Odina. Hezky se vrátil na Midgard, aby pátral po... a to už je součást povídky. Hlavním rozdílem je, že Frigga žije, neboť nechápu, jak ji mohli zabít. Mou druhou nejoblíbenější postavu hned po Lokim!
  • Iron Man 3 - Něco takového vůbec existuje? Ignoruji. Odmítám přijmout tezi, že by se Anthony Stark vzdal všeho kvůli ženě. Takový závěr legendy jménem Iron Man by vymyslela jenom zamilovaná puberťačka, Tony si ho rozhodně nezaslouží, i když je to v mé povídce jen naštvaný ožralec.
 
Při psaní jsem narazila na docela zásadní problém a tím jsou jména postav. A to je něco, z čeho mám těžkou hlavu, protože netuším, co čtenáři přijmou a s čím mě vypískají. Tak kupříkladu Clint Barton vs. Clinton Barton. To je jedna a ta samá postava, jejíž jméno nejspíš nějakým způsobem, při převodu z komiksu do filmu nebo nevím kde, podivně zmutovalo nebo zdegenerovalo nebo je možná používané obojí, nevím. Mám dojem, pokud mě sluch nešálí, že ve filmech je to Clint, tak jsem zůstala u něj. Je tu ale jedna věc, kterou prostě nesnesu a to je Natasha Romanoff - promiňte ale ne, ty dvě 'f' psát jednoduše nebudu, to raději zůstanu u rusismu a starého dobrého přechýleného Romanová.