Jak je důležité míti Nevilla - Úvod

Snaville. Řekne vám ten výraz něco? Nejspíš ne a možná ani není oficiálně uznaný, ale mě se líbí a začala jsem ho skloňovat ve všech pádech. Je to zkratka pro povídku na pár Severus Snape/Neville Longbottom. Momentálně, ve chvíli kdy píšu tento úvod, je to můj asi nejzamilovanější pár, protože všechny povídky na oblíbenou trojku jsem už dopsala a posunula jsem se dál. K tomu se ráda pochlubím tím, že je to nejspíš jediná dlouhé snaville v českých vodách a už jen proto stojí za to ji zkusit číst.

Kdo má odvahu a nadšení pro prozkoumání neobvyklích míst a sbližování se z nezvyklími páry, pak ať směle pustí do této povídky.

 

1) Jako všechny povídky z této serii i povídka Jak je důležité míti Nevilla je psána stylem vynechaným scén, v tomto případě však je daleko více podrobné, protože hold Neville neměl ani v pátém dílu příliš prostoru k vyjádření se. S tím hned dodávám, že povídka se odehrává právě v pátém ročníku, tedy během děje Fánixova řádu a jedná se o jakousi "zákulisní machinaci" sestávající se ve své podstatě ze tří hlavních postav, Severuse, Nevilla a Lenky.

 

2) Povídka má přímou návaznost na povídku "Nerozhodnost lásky", ale dá se číst i bez její znalosti. Je pravda že některé scény na sebe přímo navazují a v NL je přiejmenším jedna scéna, které je ve Snaville vynechaná, ovšem i tak to stojí jako samostatná dobrovodná povídka. Možná, v jednom okamžiku, nemusíte hned pochopit Severusovo chování, není to však tak strašné.

 

3) Jestli vás odradil ten pár, pak bych ráda řela, že se to dá číst jako snarry. To zejména v případě že máte rádi zapšklého Snapea, co se zamiluje, ale stále zůstává zapšklím a nesmělého Harryho zbožně hledícího na Snapea a ještě majícího nějaké zvláštní schopnosti. Jméno hlavního hrdiny je sice jiné a nesetkáte se tu s Hermionou a Ronem (jenže to ani v lecjaké snarryovce), ale má to podle mě základní prvky klasického snarry.

 

4) Domnívám se že povídka je naprosto vhodná pro ty, kteří mají rádi D/s bez prvků násilí či tedy pro příznivce seme/uke vztahu. Severus je zde naprosto typický Pán rozdávající rozkazi, luskající prsty co nosí kolem krku ceduli: Kdo sáhne na mého lebelvíra, tomu zlámu všechny údy, narvu gule do zadku a utopím ho v kiselině. A Neville je tu typické štěně co se bojí světe, je nesmělé, ale s velkým potenciálem, navíc poulející presebnýma očima a nosící ceduli: Beru si sladkosti od divných cizích pánů. Předem s klidem prozradím, že díky tomu se v povídce nesetkáte s žádným vztahovím překvapením.

 

5) Ptáte se proč zrovna Neville? Já se spíše ptám a proč by ne? Severus už beztak nosí kolem pasu tlustou, hustě popsanou návštěvní knihu, kam se podepíše každý koho ošuká nebo kdo ošuká jeho. Některé jména jsou tam dokonce i dvakrát, vlastně většina jich je tam dvakrát, takže si myslím že o jedno víc nebo míň už nehraje roly. Navíc, kdo jiné by se k Severusovi víc hodil než laskaví flegmatik jakým Neville je? Ono je sice úžasné, když na sebe Severus štěká s Harrym/Siriusem/Hermionou/Lusiusem, ale do budoucna to není vztah, který by mohl vydržet. Ne, muž jako Severus Snape půřebuje trpělivého partnera, co se nevzteká a čas od času o sebe nechá opucovat boty. Z toho důvodu si myslím, že pro dlouhodobý vztah se k Severusovi právě hodí Neville nebo Remus.

 

1. kapitola

 

Obrázek jsem čorla Cloudninja9, protože se hodí k jisté konkrétní věci, jež se v povídce často vyskytuje a je ústřední zápletkou celého díla, abych tak řekla. Navíc poměrně dost odpovídá mé představě Neville, což tedy Matthew Lewis vždy, jen mi na něm vadilo, že nemá světlé vlasy, ale tmavé. 

Kdyby někdo našel opravdu pěkný obrázek na Snaville, tak mi prosím hoďte odkaz, ráda bych si ho prohlédla, protože nic pěkného a zajímavého jsem nenaašla. Opět.

 

Během psaní jsem poslouchala asi tak tři písničky, přičemž jedna je video, jež se velice hodí k ději povídky i k následujícímu životu těch dvou.

První byla písnička Criminal, původně snad není Spears, ale já právě poslouchám verzy od ní. Je to vlastně jen náhoda, prostě jsme ji poprvé na Očku viděla od ní a hned mi to asosiovalo jakýkoliv vztah Snapea s někým na světlé straně (vyjme Siriuse a Brumbála. Sirius je neurotický, povýšený, rasistický bastard s plnou hubou keců o rovnoprávnosti, ale skutek utek a navíc je prostě Black, krev totiž není voda. Brumbál pak je... prostě Brumbála, manipulativní lhář s pedofilními sklony rozdávající cukrátka cizím dětem), ale k Nevillovi se mi to hodilo nejvíc. Text písně v angličtině i češtině najdete tady a případně i stáhnou tu.

 

Druhá je písnička Loupežník od české skupiny Asonance. Asonance patří mezi mé nejoblíbenější skupiny a to hned vedle, docela překvapivě, zpěváka Landy nebo Kryla. Písničku Loupežník bohužel k poslechu nemám, na YT není, ale můžete si přečíst text zde a písničku stáhnout tady. Jako i u předchozí písničky je tato o zločinci, tentokrát takovém tom dobrém, bohatým bere a chudým dává, tedy dává své milované ženě. A nakonec je za to popraven. 

 

Poslední je písnička a s ní spojené Snaville video od jedné ruské skvělé ruské autorky ffvideí, kterou mimo jiné oblibuje i belldandy. Tex písně, v ruštině konkrétně v azbuce, najdete tady, dá se přeložit přes google, což myslím pro pochopení pouinty písně a návaznosti na video stačí. Snaville video je pak k přehrání dole pod tímto textem.

 

Komentáře

-

Povím ti, že tenhle cyklus mě nepřestává překvapovat. :) Já myslela, že tahle zápletka bude součástí závěrečné části a teď tu máme místo toho doprovodnou povídku. No já držím pěsti, ať s ní máš štěstí. A přečíst si to musím , o tom žádná. :)

Re: -

:-D Však taky je součástí závěrečné zápletky a vůbec tak nějak úplně všeho, ale zároveň mě prostě napadlo napsat i tohle no. Chvíli jsem váhala zda to zveřejnit při zveřejňování Nerozhodnost lásky nebo až při Neznalost nepřítele, ale nakonec jsem se vzhledem k rozsahu a propojenosti rozhodla pro to zveřejňovat to teď.

...

Jej, už se těším, jednou jsem četla Snaville (ten název je príma :D) povídku a musím říct, že se mi líbila... Takže - ať už je začátek týdne :D!

Re: ...

Já jich taky pár četla, ale nic tak rozsáhlé jako co jsem napsala. :-D Že je snaville roztomilé? Přijde mi to takové mazlivé.

Re: Re: ...

Mazlivé, to je :). Jsi něco jako náš ... Kryštof Kolumbus, co se týká snaville kapitolovky :)

Re: Re: Re: ...

:-D Tak drž palce, aby se mi to zase nevymstilo.

Re: Re: Re: Re: ...

Budu, budu. Ale spíš pěsti, ať máš štěstí :D - tak mi to říkávali doma ;)

:)

Jsem ráda, že tenhle pár píšeš :) už se na to těším :)

Re: :)

Jsem ráda a těším se na komentáře.

Přidat nový příspěvek